Zlatý klinec pre SDKÚ

Autor: Roman Brandšteter | 19.10.2015 o 23:14 | (upravené 19.10.2015 o 23:41) Karma článku: 5,67 | Prečítané:  1398x

Prestížne ocenenie Zlatý klinec 2015 za najlepšiu reklamnú kampaň získala s obrovským náskokom strana SDKÚ za predvolebnú bilboardovú kampaň „Ja som SDKÚ“.

Tá spôsobila veľký rozruch v reklamno-politických kruhoch po celej Európe. Zatiaľ čo doterajšia prax vedenia predvolebných bilboardových kampaní obvykle spočíva v prezentácií lídrov, kadidátov a osobností politických strán, ich výrokov, cieľov či plánov – kampaň SDKÚ prevrátila zažitú prax naruby.

Namiesto tvárí lídrov alebo osobností podporujúcich SDKÚ, umiestnila strana na bilboardy svojich voličov.

Rafinovane tak využila fakt, že volebná podpora strany je na nízkej úrovni, a tak namiesto lídrov stavila na tváre voličov. Môže tak vzniknúť nečakaná symbióza medzi voličmi (a ich príbuznými, kamarátmi alebo známymi) a politickou stranou. Niečo ako viacnásobný pocit spolupatričnosti.

 „Aha, môj brat (otec, priateľ, žiačka, spoluhráč bedmintonu...)  je na bilboarde SDKÚ! Vidíte ako si táto strana dokáže uctiť svojich voličov?“  Povie si obdivne syn, priateľka, učiteľ či spoluhráč bedmintonu. A možno aj prehodnotí svoje doterajšie volebné preferencie - v prospech SDKÚ.

Predseda poroty, ktorá kampaň SDKÚ ocenila najvyšším reklamným ocenením (Zlatý klinec 2015, kategória Politika) vyhlásil: „Ocenenie je v tých najlepších rukách. Bilboardová kampaň politickej strany, ktorá namiesto lídrov a kandidátov propaguje voličov samotných je bez diskusie prelomový ťah na samej hranici geniality. Práve strany s nižšou voličskou podporou si môžu dovoliť taký revolučný kúsok ako SDKÚ. Smer by nikdy nebol schopný niečo také zrealizovať, pretože jednoducho nie je možné umiestniť státisíce až milión fotografií svojich voličov na bilboardy bez toho, aby zostali dešifrovateľné a nevznikla akási abstraktne vyzerajúca koláž. A systém jeden volič-jeden bilboard by finančne neutiahla ani taká bohatá strana, akou Smer-SD bezpochyby je.“

Megaúspech kampane „Ja som SDKÚ“ inšpiroval stranu aj k pokračovaniu „Som zmena“, ktorá si už brúsi zuby na ďalšie ocenenia v oblasti politickej reklamy.

Až parlamentné voľby 2016 ukážu, či revolučne (až vizionársky) pojaté bilboardové kampane prinesú strane SDKÚ aj úspešný volebný výsledok. Aj keby však nie, obrovský úspech v reklamnej branži bude pre predsedu Freša výborný odrazový mostík do ďalšej kariéry.

Príspevok je zaradený v rubrike Fikcie a imaginácie. Aj keď...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?